Email sporing, samt tracking af blokerede mail i exchange 2007

maj 13, 2008

 
 
Det er muligt at fremsøge aktiviterne for validerede mails, ved hjælp af toolbox værktøjet “message tracking” i Exchange management console for exchange 2007.
 
Beskeder som bliver blokeret af de forskellige spamfiltre, bliver logget i såkaldet agent logs.
 
Anti-spam agenterne i Exchange Server 2007 logger deres aktiviteter i logs som er placeret i mappen.
\Exchange Server\TransportRoles\Logs\AgentLog.
 
Det er muligt at søge i disse ved hjælp af cdm-let i Exchange mangement shell.
 
  • For at søge log aktiviteter for en specifik modtager

Get-AgentLog -StartDate “4/16/2007” -EndDate “4/17/2007” | where {$_.recipients -like foo@yourdomain.com}

  • For at fremsøge aktiviteter for en specifik afsender.:

Get-AgentLog -StartDate “4/16/2007” -EndDate “4/17/2007” | where {$_.P1FromAddress -like “aqe@easymoney2u.com” -or $_.P2FromAddresses -like aqe@easymoney2u.com}

  • For at fremsøge aktiviteter for et specifikt mail-domæne:

Get-AgentLog -StartDate “4/16/2007” -EndDate “4/17/2007” | where {$_.P1FromAddress -like “*somedomain.com” -or $_.P2FromAddress -like “*somedomain.com”}

  • For at fremsøge mail blokeret af et specielt spamfilter, f.eks. Connection Filtering Agent:

 

Get-AgentLog -StartDate “4/15/2007” -EndDate “4/17/2007” | where {$_.Agent -eq “Connection Filtering Agent”}

 
Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: